W marcu informowaliśmy o działaniach funkcjonariuszy Straży Miejskiej podejmowanych w ramach Akcji "Wiosna". Działania trwały do końca kwietnia, więc najwyższy czas na podsumowania.
Przypominamy, że podstawowym celem działań było skontrolowanie czystości dróg, chodników, zieleńców, w tym egzekwowanie od zarządców ich sprzątania ze śmieci i suchych liści na podstawie przepisów Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 13 września 1996 roku, uchwały Rady Miasta Gdańska oraz Kodeksu Wykroczeń.
W trakcie działań Referatu I obejmującego swoim zasięgiem gdańskie Śródmieście, Siedlce, oraz Wzgórze Mickiewicza funkcjonariusze wykryli 98 zanieczyszczonych miejsc oraz podjęli 7 interwencji w związku z nieużytkowanymi pojazdami. W 65 przypadkach powyższe czynności doprowadziły do usunięcia nieprawidłowości – pozostałe 33 sprawy są w toku.
Funkcjonariusze z Referatu II pracujący m.in. na Śródmieściu, Suchaninie oraz Aniołkach podczas działań służbowych wykryli 57 miejsc zanieczyszczonych różnego rodzaju odpadami, a także wykryli 5 nieużytkowanych pojazdów. W 45 przypadkach interwencje strażników doprowadziły już do usunięcia nieprawidłowości. Pozostałe sprawy objęte są wysokim priorytetem.
Strażnicy z Referatu III dbający o ład publiczny na terenie Wrzeszcza, Zaspy i Nowego Portu ustalili na podległym terenie 76 miejsc wymagających uporządkowania. W związku z intensywnością działań pozostało jeszcze tylko 6 miejsc, których stan czystości pozostawia wiele do życzenia. Niech jednak nikt się nie obawia! Owe rejony są objęte zakresem czynności służbowych funkcjonariuszy.
Referat IV dbający m.in o Przymorze, Matarnię, Oliwę oraz Żabiankę podczas podjętych działań kontrolnych stwierdził nieprawidłowości w 48 miejscach. Dzięki działaniom strażników 20 miejsc zostało już uprzątniętych, a czynności w pozostałych są realizowane.
Akcję "Wiosna" wzięli sobie do serc także funkcjonariusze z Referatu V pracujący na Chełmie, Jasieniu i Ujeścisku którzy wykryli 110 nieprawidłowości. Zakończono prowadzenie 26 z nich – pozostałe są realizowane zgodnie z uprawnieniami. W wyniku interwencji usunięto również 6 pojazdów, których stan wskazywał na nieużytkowanie.
Funkcjonariusze z Referatu VI dbający o ład i porządek publiczny na Oruni, Olszynce, Wyspie Sobieszewskiej i Stogach wszczęli 75 spraw porządkowych, z których – do końca kwietnia – zakończono 41. Pozostałe są sukcesywnie realizowane.
Celem Akcji była poprawa czystości na terenie miasta Gdańska. Przypominamy jednak, że nawet najskuteczniejsze kontrole nie spełnią swojej roli jeśli wspólnie jako mieszkańcy nie będziemy faktycznie zainteresowani tym jak wygląda nasze miasto.