
Wydarzenie miało na celu wymianę doświadczeń, doskonalenie kompetencji oraz wspólne poszukiwanie rozwiązań w obszarach kluczowych dla funkcjonowania jednostek straży miejskiej. Uczestnicy wzięli udział w szkoleniach oraz panelach dyskusyjnych poświęconych zagadnieniom finansowym, kadrowym i logistycznym.

Konferencję otworzył Leszek Walczak, Komendant Straży Miejskiej w Gdańsku, który podkreślił znaczenie wspólnych spotkań:
– Cieszę się, że udało nam się spotkać w tak licznym gronie. Niewiele mamy okazji, aby wymieniać się doświadczeniami w tak ważnych dla naszych jednostek sprawach. Liczę, że będzie to owocny czas dla wszystkich i obyśmy mieli częściej możliwość spotykania się – powiedział Leszek Walczak.

W ramach programu odbyły się szkolenia prowadzone przez ekspertów z zakresu prawa pracy oraz finansów, które dostarczyły uczestnikom praktycznej wiedzy i aktualnych informacji. Podczas paneli dyskusyjnych poruszano m.in. tematy takie jak: Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD), windykacja należności, rozliczanie czasu pracy, czynniki motywujące w pozyskiwaniu nowych pracowników.
Spotkanie w Gdańsku było nie tylko okazją do zdobycia wiedzy, ale także do budowania relacji między jednostkami oraz wspólnego wypracowywania dobrych praktyk. Uczestnicy zgodnie podkreślali wartość takich inicjatyw i wyrazili nadzieję na ich kontynuację w przyszłości.