Straż Miejska i Wydział Środowiska Urzędu Miejskiego prowadzą kampanię społeczno-edukacyjną na rzecz poszerzania świadomości ekologicznej.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami Straż Miejska prowadzi działania zapobiegawcze w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Gdańska. Jakkolwiek skuteczne byłyby te działania, sama prewencja nie wystarczy. Konieczna jest praca u podstaw, która zachęci jak największą liczbę mieszkańców do zachowań proekologicznych. Chcemy to osiągnąć poprzez kampanię społeczno-edukacyjną, która uwrażliwi nas wszystkich na kwestię ochrony środowiska. Obecnie najbardziej zanieczyszczają miasto nie kominy kombinatów czy przestarzałe oczyszczalnie ścieków- z tymi kwestiami miasto uporało się już jakiś czas temu. Główne problemy dnia dzisiejszego dotyczące ochrony środowiska to zaśmiecanie przestrzeni miejskiej opakowaniami po produktach spożywczych oraz wszędobylskie niedopałki papierosów i psie kupy.
Projekt realizowany jest w oparciu o środki funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej Miasta Gdańska. Do adresatów chcemy dotrzeć głównie poprzez reklamę uliczną - citylighty, plakaty rozwieszane w miejscach użyteczności publicznej i specjalne tabliczki umieszczane na zieleńcach. Citylighty można było zobaczyć na gdańskich przystankach komunikacji miejskiej we wrześniu. Od października na terenach zielonych w naszym mieście pojawiły się tabliczki informacyjne skierowane do właścicieli psów i mówiące o konieczności sprzątania nieczystości po swoich pupilach. Przewodnie hasło i idea całej kampanii to: „Masz wpływ na czystość i porządek w mieście!”.
[gallery link="file" columns="2" include="3038, 3037"]