Z Mieszkańcami i dla Mieszkańców

Winieta 1

Bądź rozważny. Nie daj się oszukać.

Dzień Bezpieczeństwa Ekonomicznego - 08.02.2016 r.Problem oszustw i nadużyć finansowych tematem akcji edukacyjno-promocyjnej dla mieszkańców Gdańska. Pierwszy Dzień Bezpieczeństwa Ekonomicznego już w najbliższy poniedziałek, 8 lutego. W ramach inicjatywy promowane będą bezpieczne zachowania w zakresie korzystania z usług finansowych.

Inicjatorom przedsięwzięcia chodzi przede wszystkim o zwiększenie poziomu świadomości gdańszczan w dziedzinie ekonomii. Warto skorzystać z możliwości uzyskania fachowej wiedzy od praktyków i zabezpieczyć swoje finanse. Dowiedzieć się jak w mądry i racjonalny sposób zarządzać swoim budżetem domowym, by nie wpaść w tarapaty finansowe - mówi Paweł Adamowicz, Prezydent Miasta Gdańska. Akcja promocyjna potrwa do poniedziałku 22 lutego 2016 roku.

[gallery link="file" columns="2" ids="13936,13937"]

W najbliższy poniedziałek 8 lutego w Centrum Handlowym Manhattan przy al. Grunwaldzkiej 82 każdy klient może liczyć na specjalistyczne wsparcie. W godzinach 13:00-18:00 czynnych będzie kilkanaście punktów konsultacyjnych i stanowisk informacyjnych. Zaproszeni eksperci przeanalizują każdy przypadek indywidualnie. Zaplanowano także wykłady, pogadanki i bezpłatne konsultacje. Można będzie sięgnąć po materiały informacyjne i edukacyjne.

Tematy przewidzianych wykładów (w godz. 13:30-17:30):

• Jak bezpiecznie szukać oferty turystycznej - na co zwrócić uwagę? • Jak rozpoznać czy mam problem z zadłużeniem i potrzebuje pomocy? • Jak i gdzie składać reklamację na usługi telekomunikacyjne? • Jak nie dać się oszukać na przykład na wnuczka lub na policjanta? • Na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umów ? • Zawieranie umów telekomunikacyjnych pod wpływem błędu. • Mediacje w zakresie usług telekomunikacyjnych i pocztowych. • Kupować odpowiedzialnie. Moje decyzje zakupowe i ich wpływ na mnie i na otoczenie.

W spotkaniach wezmą udział przedstawiciele: Straży Miejskiej, Policji, Okręgowej Izby Radców Prawnych, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych, Narodowego Banku Polskiego, Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Izby Notarialnej, UKE Delegatury w Gdyni, Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej,  Polskiej Izby Turystyki oraz Stowarzyszenia „Program Wsparcia Zadłużonych”.

Kampania prowadzona jest w ramach miejskiego Programu Bezpieczeństwa Ekonomicznego i Wsparcia Osób Zadłużonych.

[gallery link="file" ids="13938,13939,13940"]