Z Mieszkańcami i Dla Mieszkańców
Kanał RSS Twitter Kanał YouTube

Dzień Bezpieczeństwa Ekonomicznego - 08.02.2016 r.Problem oszustw i nadużyć finansowych tematem akcji edukacyjno-promocyjnej dla mieszkańców Gdańska. Pierwszy Dzień Bezpieczeństwa Ekonomicznego już w najbliższy poniedziałek, 8 lutego. W ramach inicjatywy promowane będą bezpieczne zachowania w zakresie korzystania z usług finansowych.

Inicjatorom przedsięwzięcia chodzi przede wszystkim o zwiększenie poziomu świadomości gdańszczan w dziedzinie ekonomii. Warto skorzystać z możliwości uzyskania fachowej wiedzy od praktyków i zabezpieczyć swoje finanse. Dowiedzieć się jak w mądry i racjonalny sposób zarządzać swoim budżetem domowym, by nie wpaść w tarapaty finansowe – mówi Paweł Adamowicz, Prezydent Miasta Gdańska. Akcja promocyjna potrwa do poniedziałku 22 lutego 2016 roku.

W najbliższy poniedziałek 8 lutego w Centrum Handlowym Manhattan przy al. Grunwaldzkiej 82 każdy klient może liczyć na specjalistyczne wsparcie. W godzinach 13:00-18:00 czynnych będzie kilkanaście punktów konsultacyjnych i stanowisk informacyjnych. Zaproszeni eksperci przeanalizują każdy przypadek indywidualnie. Zaplanowano także wykłady, pogadanki i bezpłatne konsultacje. Można będzie sięgnąć po materiały informacyjne i edukacyjne.

Tematy przewidzianych wykładów (w godz. 13:30-17:30):

• Jak bezpiecznie szukać oferty turystycznej – na co zwrócić uwagę?
• Jak rozpoznać czy mam problem z zadłużeniem i potrzebuje pomocy?
• Jak i gdzie składać reklamację na usługi telekomunikacyjne?
• Jak nie dać się oszukać na przykład na wnuczka lub na policjanta?
• Na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umów ?
• Zawieranie umów telekomunikacyjnych pod wpływem błędu.
• Mediacje w zakresie usług telekomunikacyjnych i pocztowych.
• Kupować odpowiedzialnie. Moje decyzje zakupowe i ich wpływ na mnie i na otoczenie.

W spotkaniach wezmą udział przedstawiciele: Straży Miejskiej, Policji, Okręgowej Izby Radców Prawnych, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych, Narodowego Banku Polskiego, Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Izby Notarialnej, UKE Delegatury w Gdyni, Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej,  Polskiej Izby Turystyki oraz Stowarzyszenia „Program Wsparcia Zadłużonych”.

Kampania prowadzona jest w ramach miejskiego Programu Bezpieczeństwa Ekonomicznego i Wsparcia Osób Zadłużonych.

Poprzedni artykułKokoszki: Prezydent rozmawiał z mieszkańcami Następny artykułStatystyka: styczeń 2016